2007-01-23

In The Mood met Geuren

We zijn al gewend dat we in winkels en winkelcentra bewerkt worden met achtergrondmuziek en kleuren om ons in de stemming te brengen. Binnenkort komen daar misschien ook geuren bij.
In ieder geval lezen we in Marketing online over een


Tijdens het Nationaal Anesthesie symposium in de Jaarbeurs Utrecht is geĆ«xperimenteerd met ‘moods’ en geuren. [...]
Zo stond bij de ontvangst de mood ‘gewaardeerd’ centraal. [...] In dit geval werd de geur ‘Ambiance’ ingezet die verblijdend, geruststellend en openstellend moet werken.
In contrast hiermee stond de mood van het plenaire gedeelte [...]. Hier was inspireren het doel. [...] Om dit te ondersteunen werd onder andere gewerkt met de geur Good Mood. Elementen van deze geur, zoals sinaasappel, grapefruit en bergamot moesten bijdragen aan inspiratie en een goed humeur.[...]
De eerste resultaten: Ruim 90 procent van de bezoekers was aangenaam verrast door de geur. En volgens de organisatie is de indruk van de exposanten dat contacten met bezoekers makkelijker en vlotter werden gelegd dan in voorgaande jaren.
Technorati Tags: , , ,